maandag 13 april 2015

DIY: Cute Little Bracelet


Subtiel, maar wel schattig, dat is wat ik voor vandaag heb gemaakt. Ik zal jullie laten zien hoe ik het rechter armbandje heb gemaakt en hoe simpel dit te verwezenlijken is. Binnen een uur ben je klaar en het resultaat mag er wat mij betreft wezen. Benieuwd naar hoe ik dit heb gedaan? Lees dan snel verder!


Wat heb je nodig:
- Gewaxed koord (of elk ander draad wat je mooi vindt)
- Een schaar
- Een tangetje
- Kralen met letters
- Een sluitinkje

Hoe maak je het armbandje:

1. Knip een stuk koord af met een lengte van ongeveer anderhalf keer je pols. Het hierbij altijd beter dat het stuk wat langer is dan te kort.

2. Rijg de kralen die je gekozen hebt in de goede volgorde aan het koord. Ik heb voor het Franse woord 'moi' gekozen, maar wees vrij om iets anders leuks te verzinnen of om bijvoorbeeld je naam te gebruiken.



 3. Maak aan beide kanten naast het woord een knoopje in het koord. Zorg ervoor dat het knoopje dik genoeg is, ik heb voor een dubbele gekozen, zodat de kralen er niet overheen kunnen schuiven. Probeer de knoopjes ook zo dicht mogelijk tegen de kralen aan te maken en aan beide kanten een even lang stuk koord over te houden.


4. Knip het armbandje nu op maat zodat hij mooi om je pols valt (houdt rekening met het sluitinkje die er nog aan moet) en maak als laatste het sluitinkje aan je armbandje vast. Je kan er trouwens ook voor kiezen om gewoon geen sluitinkje aan het armbandje te maken en hem gewoon vast te knopen. Let er dan wel op dat het koord lang genoeg is om er een knoopje in je kunnen maken.

Et voilà! Je armbandje is af!
Zou jij ook een armbandje als deze willen maken?
Laat het me weten!

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten