maandag 23 februari 2015

Favorieten: Kettinkjes


Kettinkjes, ik ben er echt weer van gaan houden. Als klein meisje droeg ik vaak een gouden kettinkje met met de letter M op een soort steentje geschreven, maar daarna is mijn liefde voor kleine kettinkjes, toch een beetje verdwenen, omdat ik het op de één of andere manier altijd een moeilijk item vond om te combineren. 

Maar de liefde is terug, door meer met laagjes te werken in mijn kleding of helemaal basic met één kettinkje te gaan, draag ik ze nu weer veel. Ook kan het heel leuk zijn om meerdere te combineren, al vind ik dat mijn kettinkjes niet zo mooi bij elkaar staan. Maar terug naar dit bericht. Vandaag wil ik jullie mijn vier favoriete laten zien (meteen bijna alle, normale, subtiele kettinkjes die ik heb). Sommige heb ik al heel lang en weer terug gevonden, andere zijn nog maar net aan mijn collectie toegevoegd. Ik zal jullie het verhaal erachter vertellen, beschrijven hoe ze eruit zien en zeggen hoe ik ze combineer.



Als eerste meteen de langste die erbij zit, namelijk dit zilveren kettinkje. De hanger heeft de vorm van een soort schelpje met groeven erin verwerkt. Ik vind het een erg luchtig kettinkje doordat hij niet symmetrisch is en op deze manier extra natuurlijk overkomt, doordat de natuur ook niet perfect symmetrisch is. Dit kettinkje is vooral van grote waarde voor mij, omdat hij van mijn overleden oma is geweest. Ik hem dan ook niet vaak, omdat ik hem niet kwijt wil raken.

Het kettinkje is overigens niet erg zwaar, maar ik denk wel de zwaarste van de vier, omdat de ketting zelf van allemaal ringetjes is gemaakt en de hanger wat groter is. Ik zou dit kettinkje combineren met een basic zwart shirtje, als op de foto, en het liefst mijn zwarte shortje. In de winter zou ik hier dan gewoon een panty onder aan trekken.


Als tweede een kettinkje die ik voor mijn vorige verjaardag van mijn oom en tante heb gekregen. Ze hebben me verteld dat hij van een Duitse kerstmarkt komt, dus misschien dat als je daar de volgende keer komt, je hem wel ziet liggen.

Wat ik zo leuk aan dit kettinkje vind, is dat er in het glaasje, wat me een beetje doet denken aan een drupelvormig lampje, een vloeistofje zit, waarschijnlijk water, waar twee roze steentjes en een rijstkorrel met mijn naam erop in zitten. Dit maakt het kettinkje meteen bijzonder, want wouw, dit is enorm klein geschreven, maar nog zo netjes! Natuurlijk is de zwarte kleur van het stoffen koord perfect voor bij mijn kleding style en het kettinkje is makkelijk vast te maken met een sluitinkje die je in moet drukken om los te maken.

Ook dit kettinkje draag ik het liefst met een basic zwarte outfit: een zwart shirt met lange mouwen en een zwarte skinny jeans. Zo wordt de aandacht op het kettinkje getrokken en komt deze helemaal tot zijn recht.


Dan dit kettinkje. Ik vond hem laatst in huis en bedacht me dat hij van mijn zus was en dat ze hem waarschijnlijk bij een tijdschrift had gekregen. Ik was meteen enthousiast over het kettinkje en ben bijna naar mijn zus gerend om te vragen of ik hem mocht hebben. (Ze heeft hem toch nooit gedragen, dus dan is de kans groot dat ze hem niet mooi vindt.) Toen ze zij dat ik hem mocht hebben was ik natuurlijk blij en ik draag hem nu ook met liefde.

Het kettinkje is vrij kort en heeft een hanger in de vorm van een klavertjevier. Je kan hem met de bolle kant naar boven of met de holle kant naar boven dragen, wat (vind ik) twee totaal verschillende effecten geeft. Met de bolle kant naar boven is het klavertje vier namelijk een stuk matter van kleur en heeft hij groefjes bij de blaadjes (zie foto), Met de holle kant naar boven weerspiegelt het klavertjevier veel meer licht en ziet hij er een stuk lichter uit. (Zie het verschil op de foto's hierboven en onder).

Verder valt het kettinkje perfect in het holletje bij mijn nek, wat ikzelf erg mooi vind. Wat trouwens wel jammer is, is dat het kettinkje gauw afgeeft, vooral wanneer hij een beetje nat is geweest. Daarom check ik het wel vaak of mijn nek niet grijs is. Het combineren van dit kettinkje is vrij makkelijk. Je kan wel zeggen dat hij bijna overal bij past. Toch vind ik het het mooist om hem te dragen bij een shirt met een wat hogere hals, zoals op de foto of onder een bloesje met het bovenste knoopje open zodat het kettinkje heel subtiel zichtbaar is.


En als laatst alweer een kettinkje die jullie niet zo heel lang geleden in een OOTD tegen kwamen. Ik heb hem al super lang en weet dan ook alleen maar dat ik hem als klein kind heb gekregen. Destijds zat er nog een pinguïn aan, vandaar dat ringetje met hangertje in het midden, maar die is er ooit afgebroken. Hoe het kettinkje er nu uitziet vind ik zelf erg leuk, dus daarom maakt het me niets uit dat hij eigenlijk kapot is.

Het kettinkje is eigenlijk heel simpel. Het koord is van een soort rubberen/siliconen materiaal, er zijn twee kraaltjes en een hangertje aangeregen en het sluitinkje maak je vast aan lusje die door middel van een knoopje is ontstaan. Dit maakt het kettinkje erg geschikt om als detail te gebruiken. Het enige wat overigens wel een beetje jammer is, is dat het koordje de nijging heeft om in de vorm te blijven die hij daarvoor aangenomen had, waardoor hij niet altijd meteen mooi om mijn nek zit en soms wat krult.

Zoals jullie dus al hebben kunnen zien draag ik dit kettinkje het liefst gecombineerd met een bloesje en een trui. Veel vaker draag ik hem ook niet, maar als extra detail is dit kettinkje altijd handig om toe te voegen aan een outfit.


Dat waren alweer mijn vier favoriete kleine kettinkjes. Houden jullie ook van kleine kettinkjes? En hebben jullie er veel? Laat het me weten!

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten