woensdag 14 januari 2015

DIY: voorkant, schrift


We zitten alweer op de helft van het schooljaar en ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn schriften beginnen aardig vol te raken. In de zomervakantie heb ik voor al mijn schriften een voorkant gemaakt, dus dat ga ik natuurlijk voor mijn nieuwe schriften ook doen en vandaag laat ik jullie zien hoe ik dit doe en natuurlijk een paar van de eindresultaten.



Wat heb je nodig:

Washi tape
Een schrift
Een schaar
Plakplastic
Plaatjes/quotes/foto's
Lijm
A-4tje
Eventueel stempels of andere dingen om mee te versieren

Laten we beginnen:

1. Zoek uit welke plaatjes je wil gebruiken en leg ze op het A-4tje neer hoe jij ze straks wil hebben. (Dit neerleggen hoeft niet perse, het kan ook leuk zijn om ze willekeurig op te plakken.)

2. Plak de plaatjes op het A-4tje (hoeft niet allemaal in één keer) met wat lijm, het is niet erg als de hoekjes los zitten, dit komt nog vast met de washi-tape.


3. Plak nu de washi tape om de plaatjes en vul hiermee zoveel wit als jij wil op.


4. Laat een stukje open om hier je vak en eventueel naam en klas op te schrijven. Schrijf dit op of zet dit bijvoorbeeld met stempels op je schrift.


5. Nu is het tijd om je voorkant op het schrift te plakken. Dit doe je door het vel eerst met wat lijm op het schrift te plakken, zodat deze niet kan verschuiven wanneer je het vel verder met plakplastic vast maakt.

6. Knip het stuk plakplastic wat je nodig hebt uit. Zorg ervoor dat er ruim genoeg overblijft zodat het plastic niet los gaat wanneer je het schrift openvouwt.

7. Plak het plastic op je schrift en vouw alle overgebleven randjes naar de binnenkant van het schrift.

Nu is je schrift klaar! 

Natuurlijk kan je je schriften ook nog op andere manieren doen, door bijvoorbeeld meer wit over te laten of dingen te tekenen. Hieronder heb ik nog een paar andere gemaakte schriften neergezet voor wat inspiratie.


Tip!

- Gebruikt verschillende breedtes washi tape voor meer speling (het knippen hiervan kan alleen wel wat gepruts zijn) en wanneer je langs de randjes tapet, vouw de overgebleven tape gewoon om naar de achterkant van het A-4tje, dit is een stuk makkelijker dan het afknippen.
- Plak ook een strook washi tape langs de zijkant van je schrift zodat de voorkant mooi overloopt in de achterkant.

Xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten