zaterdag 19 april 2014

Last minute Paaslekkers, cupcakes en chocolade spiegeleitjes


Morgen is het weer Pasen en voor veel van ons betekent dat weer lekker snoepen van alle chocolade en ander lekkers. Voor de mensen die hier nog wat voor willen maken heb ik een super simpele manier om lekkere cupcakes en chocolade spiegeleitjes te maken. Lees snel verder. 


Benodigdheden chocoladespiegeleitjes:
- witte chocolade
- zak m&m's
- bakpapier
- iets van een blad of bakplaat waar het bakpapier op kan
- pan
- water
- schaal (die in de pan kan hangen en warm mag worden)
- lepel


Hoe maak je het:
- Doe een laag water in de pan en breng dit aan de kook.
- Doe het het bak papier op het blad of de plaat die je hiervoor gekozen hebt.
- Breek de chocolade in stukjes en doe deze in de schaal
- Wanneer het water kookt kan je de schaal met chocolade in de pan hangen en de chocolade laten smelten.
- Roer ondertussen wat in de chocolade zodat het niet verbrand en allemaal in een gelijk tempo smelt.
- Wanneer de chocolade gesmolten is, kan je het in spiegeleivorm over het bakpapier verdelen en overal een (gele)m&m in drukken.
- Nu hoef je alleen nog te wachten tot de chocolade hard is en dan eten maar :) Om het sneller hard te laten worden, kan je het trouwens ook op een koele plaats zetten. Dit kan in de koelkast zijn, maar wanneer je plaat te groot is voor de koelkast, kan je het ook in een koelere kamer zetten, zoals in je garage wat ik heb gedaan.


Om in het chocolade thema te blijven heb ik ook over mijn cupcakes wat witte chocolade gedaan en er m&m's in gedrukt. Ik vind de m&m's hier wel lijken op klein geschilderde eitjes, wat ik echt super schattig vind.

Om dit te maken heb je eigenlijk hetzelfde nodig als bij de spiegeleitjes. Het enige wat je er nog extra bij nodig hebt, zijn cupcakes. Die van mij komen gewoon bij de supermarkt weg, maar als je ze zelf wil maken heb ik hier een recept voor jullie.

Ook het versieren van deze cupcakes lijkt erg op hoe je de chocoladespiegeleitjes maakt: je smelt de chocolade, verdeelt de m&m's over de cupcakes en drukt hier m&m's op.

Allemaal dus super makkelijk en je hebt er ook super weinig voor nodig.

Op deze spiegeleitjes en cupcakes kan je natuurlijk ook je eigen ideeën los laten gaan. Zo heeft mijn broer ze gemaakt met melkchocolade, omdat hij niet zo weg is van witte chocolade. Hij moet alleen nog wel een beetje oefenen ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten